La figura menuda, fràgil, morbosa – en el sentit de malaltissa-
de la cantant Edith Piaf, la Môme, de
la que fa tres dies es recordava el
centenari, a la gent de la meva edat ens evoca moments, llocs, persones,
sensacions, entre tèrboles i lluminoses,
entre alegres i depriments, entre innocents i culpables. No pot fer-ho d’altra
manera una artista de vida estripada, dura, bastonejada, contradictòria, malgrat
la fama, l’èxit i els diners dels darrers anys.

La música d’Edit Piaf ens transporta a avorrides tardes de
diumenge adolescent que acabaven en un intent de festa on la música de l’Adamo,
els Platters, Aznavour i Edith Piaf es barrejaven desordenadament amb el rock, els “cubalibres” i les primeres paraules d’amor.
Precisament la música de fons, que sentíem, però potser no escoltàvem, eren l’ Hymne à l'amour, Milord,
La vie en rose .

Però la Piaf era un altre món. Era,
o ens ho semblava en la petulància dels pocs anys, que representava el Paris canaille, Pigalle, la place Blanche, el
Boulevard Rochechouard, mentre que Yves Montand o Juliette Greco, musa
existencialista, eren el barri Llatí, saint
Germain des pres, La Sorbona, Montparnase. Feien més per Les deux Magots parisenc o el Bocaccio barceloní que no pas pel Pastis tronat i no gaire net a
dos passos del barri xino.
Aquesta era l’Edith Piaf d’aleshores,
quan de tot no feia, com ara fa, més de cinquanta anys.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada